Mi az a tartalomgyártás, és miért fontos?
A tartalomgyártás (angolul contentcreation) a folyamat, amely során értékes, releváns és vonzó információkat állítasz elő és osztasz meg a célközönségeddel, hogy felkeltsd az érdeklődésüket, megoldásokat kínálj a problémáikra, és ösztönözd őket a vásárlásra vagy az együttműködésre. A tartalomgyártás nem csak szöveges anyagokat, hanem képeket, videókat, hanganyagokat, infografikákat, prezentációkat, kvízeket, játékokat és egyéb multimédiás elemeket is magában foglal. A tartalomgyártás az online marketing egyik legfontosabb eszköze, hiszen segít abban, hogy:- Növeld a weboldalad látogatottságát és forgalmát a keresőmotorokban és a közösségi médiában.
- Építsd a márkád hírnevét, tekintélyét és bizalmát a potenciális és meglévő ügyfeleid körében.
- Alakíts ki hosszú távú kapcsolatokat a közönségeddel, és növeld a lojalitásukat és az elkötelezettségüket.
- Generálj több érdeklődőt, vezetőt és vevőt a weboldaladon keresztül.
Öt módszer a tartalomgyártásra a saját weboldaladon
A tartalomgyártásnak számos formája és módja létezik, de nem mindegyik egyformán hatékony és megfelelő a saját weboldaladhoz. A következőkben öt olyan módszert mutatok be, amelyekkel kiváló minőségű és érdekes tartalmakat tudsz létrehozni a weboldaladon, és elérni a célközönségedet. A módszerek a következők:
- Blogolás
- Videókészítés
- Podcast készítés
- E-book írás
- Online tanfolyam létrehozás
Blogolás
A blogolás az egyik legnépszerűbb és legegyszerűbb módja a tartalomgyártásnak. A blogolás során rendszeresen írsz cikkeket a weboldaladon, amelyek kapcsolódnak a tevékenységedhez, a termékeidhez vagy a szolgáltatásaidhoz, és értékes információkat, tippeket, tanácsokat, véleményeket vagy élményeket osztasz meg a közönségeddel. Blog készítéssel kapcsolatban írt cikkemben részletesebben olvashatsz róla. A blogolás előnyei a következők:- Növeli a weboldalad látogatottságát, hiszen a keresőmotorok szeretik a friss és releváns tartalmakat, és magasabbra rangsorolják őket a találati listán.
- Segít kiépíteni a márkád tekintélyét és bizalmát, hiszen a közönséged számára hasznos és hiteles információkat nyújtasz, és megmutatod a szakértelmedet és a tapasztalatodat.
- Növeli a közönséged elkötelezettségét és lojalitását, hiszen a blogbejegyzéseidre reagálhatsz, válaszolhatsz a kommentekre, feltehetsz kérdéseket, és párbeszédet alakíthatsz ki velük.
- Generál több érdeklődőt és vezetőt, hiszen a blogbejegyzéseidben felhívhatod a figyelmet a termékeidre vagy a szolgáltatásaidra, és átirányíthatod a látogatókat a weboldalad más oldalaira, ahol feliratkozhatnak, regisztrálhatnak, vagy vásárolhatnak.
- Időigényes és folyamatos tevékenység, hiszen rendszeresen kell új és minőségi cikkeket írnod, kutatnod, szerkesztened, optimalizálnod és publikálnod.
- Nagy a verseny a blogolás területén, hiszen rengeteg weboldal foglalkozik hasonló témákkal, és nehéz kitűnni a tömegből.
- Nehéz mérni a blogolás hatékonyságát, hiszen nem minden látogató válik vevővé vagy hűséges olvasóvá, és sok tényező befolyásolja a konverziós rátát.
Videókészítés
A videókészítés egy másik népszerű és hatékony módja a tartalomgyártásnak. A videókészítés során különböző típusú és hosszúságú videókat készítesz a weboldaladhoz, amelyek bemutatják a termékeidet vagy a szolgáltatásaidat, oktatóanyagokat, interjúkat, esettanulmányokat, vlogokat vagy egyéb érdekes és szórakoztató tartalmakat tartalmaznak. Videókészítés és videószerkesztéssel kapcsolatos cikkeket a webvidfusion oldalán találsz, ahol videószerkesztő programok és a videóvágás folyamatai is le vannak írva lépésről lépésre. A videókészítés előnyei a következők:- Növeli a weboldalad látogatottságát, hiszen a videók nagyon vonzóak a közönség számára, és a keresőmotorok is előnyben részesítik őket, különösen, ha a YouTube-on is megosztod őket.
- Segít kiépíteni a márkád tekintélyét és bizalmát, hiszen a videók segítségével jobban bemutathatod a termékeidet vagy a szolgáltatásaidat, megmutathatod az arcodat és a hangodat, és érzelmileg is közelebb kerülhetsz a közönségedhez.
- Növeli a közönséged elkötelezettségét és lojalitását, hiszen a videókra is reagálhatsz, válaszolhatsz a kommentekre, feltehetsz kérdéseket, és párbeszédet alakíthatsz ki velük, valamint feliratkoztathatod őket a YouTube csatornádra vagy az e-mail listádra.
- Generál több érdeklődőt és vezetőt, hiszen a videóidban felhívhatod a figyelmet a termékeidre vagy a szolgáltatásaidra, és átirányíthatod a nézőket a weboldalad más oldalaira, ahol feliratkozhatnak, regisztrálhatnak, vagy vásárolhatnak.
- Időigényes és költséges tevékenység, hiszen jó minőségű videók készítéséhez szükséged van megfelelő felszerelésre, szoftverekre, helyszínre, forgatókönyvre, vágásra, hangutómunkára és egyéb részletekre.
- Nagy a verseny a videókészítés területén, hiszen rengeteg weboldal és YouTube csatorna foglalkozik hasonló témákkal, és nehéz kitűnni a tömegből.
- Nehéz mérni a videókészítés hatékonyságát, hiszen nem minden néző válik vevővé vagy hűséges követővé, és sok tényező befolyásolja a konverziós rátát.
Podcast készítés
A podcast készítés egy viszonylag új, de gyorsan növekvő módja a tartalomgyártásnak. A podcast készítés során hanganyagokat készítesz a weboldaladhoz, amelyek beszélgetéseket, interjúkat, híreket, elemzéseket, véleményeket vagy egyéb érdekes és szórakoztató tartalmakat tartalmaznak. A podcast készítés előnyei a következők:- Növeli a weboldalad látogatottságát, hiszen a podcastok nagyon kényelmesek és rugalmasak a közönség számára, hiszen bármikor és bárhol meghallgathatják őket, akár útközben, akár otthon, akár munka közben.
- Segít kiépíteni a márkád tekintélyét és bizalmát, hiszen a podcastok segítségével megmutathatod a hangodat és a személyiségedet, és mélyebb kapcsolatot alakíthatsz ki a közönségeddel, akik jobban megismerhetnek téged és a történetedet.
- Növeli a közönséged elkötelezettségét és lojalitását, hiszen a podcastokra is reagálhatsz, válaszolhatsz a visszajelzésekre, feltehetsz kérdéseket, és párbeszédet alakíthatsz ki velük, valamint feliratkoztathatod őket a podcast csatornádra vagy az e-mail listádra.
- Generál több érdeklődőt és vezetőt, hiszen a podcastokban felhívhatod a figyelmet a termékeidre vagy a szolgáltatásaidra, és átirányíthatod a hallgatókat a weboldalad más oldalaira, ahol feliratkozhatnak, regisztrálhatnak, vagy vásárolhatnak.
- Időigényes és költséges tevékenység, hiszen jó minőségű podcastok készítéséhez szükséged van megfelelő felszerelésre, szoftverekre, helyszínre, forgatókönyvre, felvételre, vágásra, hangutómunkára és egyéb részletekre.
- Nagy a verseny a podcast készítés területén, hiszen rengeteg weboldal és podcast csatorna foglalkozik hasonló témákkal, és nehéz kitűnni a tömegből.
- Nehéz mérni a podcast készítés hatékonyságát, hiszen nem minden hallgató válik vevővé vagy hűséges követővé, és sok tényező befolyásolja a konverziós rátát.
E-book írás
Az e-book írás egy olyan módszer a tartalomgyártásnak, amely során elektronikus formátumú könyveket írsz a weboldaladhoz, amelyek részletesen és alaposan foglalkoznak egy adott témával, problémával, megoldással vagy esettanulmánnyal. Az e-book írás előnyei a következők:- Növeli a weboldalad látogatottságát, hiszen az e-bookok nagyon értékes és hasznos tartalmak a közönség számára, és a keresőmotorok is jól értékelik őket, ha megfelelően optimalizálod őket.
- Segít kiépíteni a márkád tekintélyét és bizalmát, hiszen az e-bookok segítségével bemutathatod a tudásodat és a szakértelmedet egy adott területen, és megoldásokat kínálhatsz a közönséged problémáira.
- Növeli a közönséged elkötelezettségét és lojalitását, hiszen az e-bookokra is reagálhatsz, válaszolhatsz a visszajelzésekre, feltehetsz kérdéseket, és párbeszédet alakíthatsz ki velük, valamint feliratkoztathatod őket az e-mail listádra vagy a hírlevéledre.
- Generál több érdeklődőt és vezetőt, hiszen az e-bookokat felhasználhatod a weboldaladon mint lead magnete, vagyis olyan ajándékokat, amelyekért cserébe a látogatók megadják a nevüket és az e-mail címüket, így felépítheted az e-mail listádat.
- Időigényes és folyamatos tevékenység, hiszen jó minőségű e-bookok írásához szükséged van kutatásra, tervezésre, írásra, szerkesztésre, formázásra, borítótervezésre, publikálásra és promócióra.
- Nagy a verseny az e-book írás területén, hiszen rengeteg weboldal kínál ingyenes vagy olcsó e-bookokat hasonló témákban, és nehéz kitűnni a tömegből.
- Nehéz mérni az e-book írás hatékonyságát, hiszen nem minden letöltő válik vevővé vagy hűséges olvasóvá, és sok tényező befolyásolja a konverziós rátát.
Online tanfolyam létrehozás
Az online tanfolyam létrehozás egy olyan módszer a tartalomgyártásnak, amely során online oktatási anyagokat készítesz a weboldaladhoz, amelyek lépésről lépésre tanítanak meg valamit a közönségednek, akár ingyen, akár fizetős formában. Az online tanfolyam létrehozás előnyei a következők:- Növeli a weboldalad látogatottságát, hiszen az online tanfolyamok nagyon keresettek és népszerűek a közönség számára, akik szeretnének új dolgokat tanulni, fejleszteni magukat, vagy elérni egy céljukat.
- Segít kiépíteni a márkád tekintélyét és bizalmát, hiszen az online tanfolyamok segítségével bemutathatod a tudásodat és a szakértelmedet egy adott területen, és segíthetsz a közönségednek elérni a kívánt eredményeket.
- Növeli a közönséged elkötelezettségét és lojalitását, hiszen az online tanfolyamokra is reagálhatsz, válaszolhatsz a kérdésekre, feltehetsz feladatokat, teszteket, és párbeszédet alakíthatsz ki velük, valamint feliratkoztathatod őket a tanfolyamodra vagy a tagsági oldaladra.
- Generál több érdeklődőt és vezetőt, hiszen az online tanfolyamokat felhasználhatod a weboldaladon mint termékeket vagy szolgáltatásokat, amelyekért cserébe a látogatók fizetnek, vagy mint lead magnete, vagyis olyan ajándékokat, amelyekért cserébe a látogatók megadják a nevüket és az e-mail címüket, így felépítheted az e-mail listádat.
- Időigényes és költséges tevékenység, hiszen jó minőségű online tanfolyamok készítéséhez szükséged van megfelelő felszerelésre, szoftverekre, helyszínre, forgatókönyvre, felvételre, vágásra, hangutómunkára, tesztelésre és egyéb részletekre.
- Nagy a verseny az online tanfolyam létrehozás területén, hiszen rengeteg weboldal és online oktatási platform kínál hasonló témájú és minőségű tanfolyamokat, és nehéz kitűnni a tömegből.
- Nehéz mérni az online tanfolyam létrehozás hatékonyságát, hiszen nem minden tanuló válik vevővé vagy hűséges követővé, és sok tényező befolyásolja a konverziós rátát.
Módszer |
Tartalom típusa |
Tartalom hossza |
Erőforrás igény |
Képesség igény |
Cél elérése |
Közönség elérése |
Blogolás |
Szöveg |
Rövid vagy közepes |
Alacsony vagy közepes |
Írás, kutatás, SEO |
Magas |
Magas |
Videókészítés |
Videó |
Rövid vagy közepes |
Közepes vagy magas |
Videózás, vágás, hangutómunka |
Magas |
Magas |
Podcast készítés |
Hang |
Közepes vagy hosszú |
Közepes |
Beszéd, felvétel, vágás, hangutómunka |
Közepes |
Közepes |
E-book írás |
Szöveg |
Hosszú |
Közepes vagy magas |
Írás, kutatás, formázás, borítótervezés |
Közepes |
Alacsony vagy közepes |
Online tanfolyam létrehozás |
Szöveg, videó, hang, egyéb |
Hosszú |
Magas |
Írás, videózás, beszéd, felvétel, vágás, hangutómunka, tesztelés |
Magas |
Alacsony vagy közepes |


